מהי פנסיה תפקודית?

ברצוני להתחיל עם ההגדרה של רזרבה.

"מוצר, חפץ, סחורה או תקציב עודפים, הנשמרים לשימוש עתידי;כולנו למדנו שכאשר אנחנו חוסכים ליום גשום ואותו יום גשום מגיע, יש לנו מספיק כסף/חיסכון בצד."

פנסיה תפקודית היא החיסכון הגופני שאותו אנו ממלאים לאורך החיים. פנסיה זו בשונה מפנסיה רגילה שאנחנו חוסכים מהעבודה, היא פנסיה שצריך כל הזמן לטפח ולמלא את המאגרים.

אנסה להשתמש במטאפורה כדי שתבינו טוב יותר מהי פנסיה תפקודית.

פנסיה תפקודית היא קצת כמו תחזוקה של ניקיון בית- אני יכולה לעשות ניקיון ייסודי, להביא צוות שלם שינקה את הבית ויהפוך כל פריט ורהיט בבית. אבל אחרי שבועיים, חודש- הבית יהיה שוב מלוכלך. כמו שאנחנו מתחזקים את הבית, כך גם הגוף צריך תחזוקה קבועה.

כשאנחנו מתאמנים ומחזקים את השרירים שלנו, שומרים על סבולת לב ריאה וגמישות גופנית, אנחנו בעצם מגדילים את הפנסיה. אם חס וחלילה פתאום אתאשפז ומספר ימים לא אנוע, ישאר לי מספיק כוח להשתחרר מבית החולים על שתי רגליי. אבל אם מלכחתחילה היה לי מאד קשה ללכת, קיים סיכוי גדול שאחרי אשפוז אצטרך להשתמש באביזר עזר להליכה.

לרובנו מאד קשה לחשוב על היום הגשום, הרי אנחנו חיים בכאן ובעכשיו, ולכן גם בכל מה שקשור לפעילות גופנית מעטים הם האנשים המצליחים להתמיד בפעילות גופנית מפאת זמן, הנאה, מוטיבציה נמוכה.

והרבה פעמים כאשר אנחנו מבצעים אותה, אנחנו נוטים לבצע את הפעילות שהכי קל לנו לבצע- למשל מי שגמיש יילך לשיעורי יוגה או פילאטיס, מי שאוהב אירובי- ייצא לרוץ או ירכוב  אופניים וכו'.

אם אתם כבר עושים פעילות גופנית- שאפו! תמשיכו במה שאתם מתמידים.

מי שממש לא מתחבר לפעילות גופנית, הצעד הראשון בו אנחנו מחליטים שאנחנו עושים שינוי הוא הכי מאתגר. אתם יכולים למצוא משהו שאתם מתחברים אליו או כזה שאתם מרגישים שאפשרי לכם.

לשנות הרגלים זה לא פשוט ובהתחלה מרגיש לנו שאנחנו "מבזבזים" הרבה אנרגיה רק בלהתעסק עם זה שצריך לעשות פעילות גופנית. כל מכשול הוא מתסכל, אך תזכרו שלכל מטבע יש שני צדדים. אם חניתם בטעות רחוק ממה שרציתם, תשמחו על ההזדמנות ללכת ועל הכושר שאתם בונים. אם האוטובוס בורח לכם ורצתם כמה מטרים- עשיתם אינטרוול קצר ללב ולריאות שלכם. כואב לכם לשבת הרבה זמן- מצויין, הגוף מאותת לכם לשנות מנח וקצת לעמוד או ללכת.

כל פעילות שתוסיפו היא קצת יותר ממה שעשיתם אתמול. כל יום הוא הזדמנות לחסוך, בין אתם צעירים, מבוגרים או קשישים.

ותזכרו שכל פעילות שתעשו- תיכנס ישירות לפנסיה. בלי סוכן פנסיוני, בלי טלפונים, בלי השוואות. מעבר ישיר לפנסיה שלכם

‎המדריך שלך
לעצמות חזקות

קיבלת אבחנה של אוסטאופורוזיס או ירידה בצפיפות עצם?
תוהה אילו תרגילים מותר וכדאי לבצע? רוצה לשמור על עצמות חזקות כבר מעכשיו?
המדריך הזה יעשה לך סדר!